INTERVJU - HRVOJE PRPIĆ: Mislio sam da će s HG Spotom biti puno lakše

INTERVJU - HRVOJE PRPIĆ: Mislio sam da će s HG Spotom biti puno lakše

Hrvoje Prpić u intervjuu za rep.hr otkrio nam je kako uskoro starta novi projekt poslovnih anđela, objasnio zašto Trillenium ne može propasti,  priznao kako je mislio da će oporavak HG Spota ići puno lakše i objasnio zašto je bio izazov uspjeti u poslu s bambusovim parketima.

Komunicirajući s Vama primjetio sam kako jako brzo reagirate, komunicirate jednostavno i vrlo brzo, a imam osjećaj i da cijelo vrijeme imate kontrolu nad svima.
Nije dobro, ali neke stvari želim dovest do savršenstva. To mi je zapravo mana, voditeljima treba prepustiti apsolutnu slobodu. Volim da su stvari do tančina napravljene.
Brz sam, mislim da je bolje 10 puta brzo donijet odluku i jednom pogriješit nego razmišljat o jednoj i donijet samo jednu.

Kako drugi ljudi reagiraju na tu Vašu brzinu?
Najviše smeta ljude koji su ispod mene, ali smeta i partnere. Recimo, projekt offSpace odrađen je na potpuno isti način. U taj posao trebao sam ići u suradnji s osnivačem Iskona Damirom Sabolom, ali se nismo uspjeli poklopiti u brzini, različito radimo. Kad smo pronašli prostor u VMD centru, on je htio dalje gledati druge ponude, ja nisam.

POSLOVNI ANĐELI USKORO PREDSTAVLJAJU TREĆI PROJEKT

Kad smo već kod offSpacea, pisali smo svojevremeno da je to jedini ostvareni projekt poslovnih anđela, je li ih bilo još u međuvremenu?
Imali smo drugi za koji nije napravljena pressica, a uskoro se sprema i treći. Poslovni anđeli ulaze u profesionalizaciju, uveli smo članarinu, a zaposlili smo i jednog studenta koordinatora akcija. 

Spomenuli ste projekte, može li malo detalja?
Drugi projekt u koji je investirao Saša Cvjetojević je suho čišćenje auta. Stroj koji se koristi na osnovu američke franšize s jednom litrom vode opere cijeli auto. Iza trećeg opet stoji Cvjetojević, radi se o „uredu na cesti“, odnosno aplikacijama koje će omogućiti obavljanje posla na licu mjesta. Nor. Trgovački putnik moći će na terenu izdati račune, provjeriti stanje lagera i slično.

Vratimo se na trenutak na offSpace, koliko je bilo vaše ulaganje i koliki udio u tvrtki imate?
Investirao sam 200 tisuća eura , a moj udio manji je od 50 posto. Ostatak imaju nositelj ideje i voditelj posla.

Što je s profitabilnosti i povratom projekta?
Od ove godine offspace donosi dobit, a povrat očekujem u tri do pet godina. Kako su troškovi fiksni, a broj virtualnih ureda bez povećavanja troškova može rasti do 1000 (sad ih ima 30-35) postoji mogućnost dodatne zarade.



AKO ZADOVOLJIMO STARIJE, I MLAĐI ĆE KORISTITI TRILLENIUM 

Što je s Trilleniumom
?
To je najveći projekt, nedavno smo promijenili tehničkog direktora jer nismo bili zadovoljni brzinom kojom je posao napredovao.

Dosta ljudi s kojima sam razgovarao izrazili su skeptičnost prema projektu, pogotovo njegovom uspjehu u Hrvatskoj. Kako ćete pridobiti kupce?
Trebat će jako puno reklame, nadamo se socijalnom segmentu, a kad se cijeli projekt završi troškovi će biti vrlo niski – u svemu je najskuplja izrada softvera. Projekt ne može propast, može biti manje ili više zastupljen. Uvodit ćemo neke novosti – npr. sobe za sastanke, zainteresirat ćemo ljude stvarima kao što su sretanje drugih u virtualnom prostoru, čitanje novina.

Koliko je dobro riješen dio s prodajom? Meni je primjerice draže sam otići po robu nego dogovarati dostavu. Osobno mi se čini da nije dobro ako se roba iz različitih virtualnih trgovina bude morala preuzeti na različitim lokacijama.
Ljudi uglavnom  neće obavljati shopping na više mjesta. Dostava je loša stvar, na tome imamo jako puno posla – i ja mislim da će veliki broj ljudi dogovorit kupnju, kupit i onda pokupit robu autom. Knjige će primjerice uzeti s dostavom.

Kako mislite ostvariti prihode kroz ovaj dio koji podsjeća na društvene mreže?
Reklamama.

Kako ćete privući ljude?
Različitim trikovima: nagradnim igrama, pozivima, zanimljivostima,…
Ideja je da Trillenium mogu koristiti i stariji ljudi (40+, op.a.) – ako mogu oni, može svatko. Oni su naša ciljana skupina! Ako njih možemo zadovoljiti, možemo svakoga.Na primjer, radi jednostavnosti se u Trilleniumu za kretanje ne koristi miš, već samo tipkovnica, jako puno se pazilo na to (miš se koristi pri odabiru proizvoda, ali se htjelo izbjeći korištenje miša i tipkovnice u kombinacaiji kod kretanja, op.a.), a bit će moguće gledati ga i na televizoru (kroz linux mašine)

PREGOVORI OKO HG SPOTA TRAJALI SU PREDUGO

Što je s HG Spotom? Čuo sam glasine kako opet imate problema s financijama?
Nije baš tako. Daleko smo dogurali po pitanju likvidnosti prema dobavljačima. Osim jednog dobavljača s kojim imamo poseban ugovor, Vjerojatno smo najbolji u branši po pitanju brzine plaćanja. 20 dobavljača je pristalo da im plaćamo u roku od 60 dana samo uz zadužnice (to nije nikakvo jamstvo ako nema novca na računu) a samo dva imaju bankovne garancije. Mislim da to dovoljno govori o povjerenju.
Promet bi mogao biti bolji, izgubili smo dosta kupaca mlađih od 40, starija ekipa je ostala zbog onoga od prije 5-10 godina.

Koja je razlika između HG Spota danas i prije pet godina?
Dvije godine lošeg rada potjeralo je kupce koji nisu vjerni iz HG Spota, bit će teško vratiti ih, ali to je naš cilj.

Na Internetu je bilo moguće i pronaći priče o tome da se u HG Spotu na početku prodavala roba s greškom, a u kasnijim danima sam sam kupio toner za printer koji je bio dosta nekvalitetan.
To su gluposti da smo kupovali robu s greškom. Svi dobavljači opskrbljuju se kod istih veleprodavača, možda je tako nešto bilo moguće kod Infogame, mi smo uvijek prodavali novu robu. Ni jedna tvrtka ne može opstati samo na srednjem i skupom asortimanu. Nekvaliteta kreće od proizvođača, mi samo prodajemo. Odluka je na kupcima. Razlika u cijeni između tinte originala i kopije je 5-6 puta. Ljudi kupuju kopije, jer su jeftinije, a roba s greškom je glupost, toga nije bilo. Doduše, nekad je roba bila nekvalitetnija - npr. hard diskovi su imali postotak kvara u prvoj godini dva posto.

Kako ste nagovorili Zagrebačku banku da pristane na dogovor s HG Spotom?
Nisam nagovorio ja njih, već oni mene. Zagrebačka banka je imala više izdanih kredita nego ih je imala pokrivenih hipotekama, i imali su izbor:spasiti dio sredstava ili dodati još malo pa spasiti cijelu tvrtku.

Kako su tekli pregovori s bankom? Je li to prošlo jednostavno?
Razgovori s njima su trajali predugo, dva mjeseca duže nego su trebali. Počeli su u ljeto u sedmom mjesecu prošle godine, a novac smo dobili tek u prvom mjesecu ove godine.

Zašto ste se vratili?
Mislio sam da će biti puno lakše. Kad smo počeli razgovarati trebalo je skresati troškove i promijeniti sitnice, a onda su se pregovori otegli i sada je puno teže nego sam očekivao.

Koliko ste zadovoljni web stranicom? Vidim da dosta toga unaprjeđujete u hodu.
Mijenjamo prvu stranicu, dodat ćemo anketu, nemamo odvojene HG Spotove vijesti od ostalih, nismo sasvim zadovoljni filterom proizvoda, osim po nazivu pretraživanje se sada vrši i po opisu…
Sad imamo kompletnu ponudu tri glavna dobavljača, dogovaramo je i s drugima, tako da ćemo uvrstiti cijele asortimane.

Kolika je posjećenost sitea, koliko posto robe se proda online?
Dnevno imamo 8.000 posjetitelja, a nekad je znalo biti i po 15.000. Dok se ja nisam vratio broj posjeta je bio oko 4000. Četiri do pet posto ukupnog prometa robom čini web.

Kako mislite provlačiti posjetitelje?
Poradit ćemo na Facebooku, vjerojatno ćemo napraviti nagradnu igru. Problem nam je oglašavanje akcija, ljudi su zatrpani.
Uvest ćemo Happy hour jedan sat u tjednu, jedna grupa proizvoda prodavat će se uz deset posto popusta.
Imamo i 30.000 ljudi u bazi, 7000-8000 ljudi na mailing listi, 700 ljudi na Facebooku koji planiramo podići na nekoliko desetaka tisuća članova… Često radimo na PR-u, pri čemu pazimo da akcije budu interesantne za medije kako bi i bile objavljene.

Uz sve to još imate i biznis s bambusovim parketima?
Da, tamo se povećao izvoz, izvozimo više od polovice proizvoda. To mi je bio najveći izazov – hrvatska tvrtka koja kupuje kineski proizvod i prodaje ga u Europi. Taj posao ostvaruje profit još od prošle godine.

Koji su vam sljedeći planovi?
HG Spot je novozagrebačka tvrtka, a izgubili smo Novi Zagreb. Za ligu prvaka točili smo pivo i nudili kobasice na parkiralištu, to ćemo nastaviti i za vrijeme prvenstva. Želimo ponovno postati mjesto ugode, mjesto gdje se ljudi iz Novog Zagreba okupljaju.

Hrvoje Prpić misli da HG Spot propada zbog lošeg menadžmenta

Razlog loše situacije u HG Spotu nije zasićenje tržišta, nego loše vođenje kompanije, rekao je u izjavi za portal SEEbiz.eu osnivač te tvrtke Hrvoje Prpić.

Goran Češnovar: U HG Spot dolazim na prijedlog Hrvoja Prpića

Telefonski smo razgovarali s novim predsjednikom Uprave HG Spota Goranom Česnovarom, koji vjeruje kako se HG Spot može ponovno podići na staru slavu.

HG Spot dijeli 115 otkaza i kreće u restrukturiranje

HG Spot je danas najavio restrukturiranje tvrtke, a na pressici održanoj u WMD centru najavljeno je oko 115 otkaza, novi brending i reorganizaciju tvrtke.

Saša Lončar ulazi u NO HG Spota

Nadzorni odbor HG Spota koji skupština društva sazvana za 14. siječnja 2009. godine tek treba potvrditi činit će Saša Lončar, Krunoslav Lisjak, Nenad Mećava, Morana Herak i Janko Stefanek.

HG Spot kao Google, Vemil kao Bing

Novi web HG Spota izgledom podsjeća na Google, a Vemil bi trebao izgledati kao Bing.